iklan

Tuesday, November 16, 2010

mustapha ibrahim

aku tertarik dengan satu lagu dari kumpulan the rock(band indon)..yang di kemudikan oleh ahmad dhani..the rock ni kira band projet la dari ahmad dhani...yang aku nak ceritakan di sini bukan pasal kehebatan band tersebut..tetapi lagu yang mereka gubahkan semuala yang bertajuk "mustapha ibrahim"..ramai yang tidak mengetahui bahawa lagu yang mereka sampai itu adalah lagu asal dari kumpulan QUEEN (rock lagenda dari barat )...
cuba kita renungkan balik..sebuah band lagenda macam QUEEN boleh menyayikan lagu yang sebegitu rupa..padahal meraka ni kumpulan dari barat..sekali dengar memang ada timbul rasa ketidak puasan hati..adakah mereka hanya sengaja nak pelekehkan pahlawan yang sebegitu habat...dan sebutan yang agak mengada gada...tetapi bila di fikirkan dengan otak yang waras..timbulah rasa yang membuat aku kagum dengan band dari barat ni....kira mereka ni pun tahu menghargai kehebatan pahlawan islam...aku betul kagum part ni...yang menimbulkan rasa hairan tu kenapa band2 rock kat malaysia ni tidak ramai yang membuat lagu sebegitu rupa...(tak semua band2 la..)..kalau kita cari balik mungkin ada la kot..aku bukan cakap band rock kat malaysia ni tak bagus..ramai yang bagus..tapi aku dah lali dengan lirik2 cintan ni..tak boleh nak berkembang otak aku rasanya..atau pun mungkin penulis lirik kat malaysia ni terlalu ramai yang mat bunga..hahah..jadi aku syorkan layan la dulu lagu tu macamana...
layan jangan tak layan...

No comments:

Post a Comment