iklan

Tuesday, October 11, 2011

bila dah bagi muka...kepala kita dia nak pijak...

salam untuk semua...agak lama aku tak post sebarang cerita kat blog jalur pelangi ni...aku agak sebuk dgn hal-hal lain...
kali ni aku nak bercerita tentang manusia yang tak pandai nak menghormati manusia lain....bila kita dah buat baik..dia cuba nak RODOK kita dari belakang...manusia macam ni tak patut kita nak buat baik apatah lagi nak buat kawan...cuba la jauhi manusia yang macam ni kalau kita dah tahu niat disebalik kebaikan yang cuba dia tonjolkan...hmmmm...

ni semua atas pengalaman aku...baru2 ni ada lah sikit cerita salah faham antara dia dan kawan dia...kira aku ni dia cuba untuk dijadikan KAMBING HITAM...mentang2 kulit aku gelap ko berani cuba nak ikat aku...hahahahah...tak dapat DOL...aku dah dapat bau segala niat BUSUK mcm BANGKAI ko tu...
                                                          kambing hitam

Aku memang dari dulu tak suka mamat ni..dia ni lebih kearah benda2 TAHYUL sebab tu aku kurang dengan dia...pernah suatu ketika dulu dia offer aku batu cincin konon2 boleh JAGA aku...kira macam BATU HIKMAT la konon2nya...hahahahah...p mampuih la ingat aku jahil macam ko ka...?..

tapi sekarag dah timbul cerita baru..dia cuba nak buat baik dengan aku...pada mulanya memang aku tak mau layan langsung tapi memandangkan kawan yang sorang lagi ni dah tak tau macamana nak settle dengan mamat ni jadi dia minta la tolong aku tuk bercerita dgn SAMDOL ni...aku suruh kawan aku yg sorang ni bagi ja nombor phone aku kat dia biar dia call aku kalau nak cakap dgn aku...masa dorang ni bergaduh bukan main hebat hujah2 dia aku dengar cerita...cakap macam bertih jagung...hehehe...bila timbul nama aku siap ckap nak rodok aku bagai....sembang bagi org bimbang...cerita bagi org leka...cheitttt..SEDANGKAN GAJAH BERKAKI 4 KADANG TERSANDUNG JATUH TELIPAT..INI KAN PULA MANUSIA...
tak sampai sejam dia kol aku..cerita macam2 la sampai aku dah malas nak layan...last sekali aku mintak ja dia jumpa aku kat kedai mamak...sambil cerita boleh jgk aku teguk kopi ais....sampai malam time nak jumpa..dia boleh cakap malas kat kedai mamak..kita jumpa kat old town cafe ja..huiii..aku ikut ja kehendak dia dah malas nak cakap byk..hati dah menyirap sebenarnya sbb dia ckap nak rodok aku...bila dah jumpa apalagi..aku tanya la dia.."aii..dengar malam tu bkn main lgi...ckap sampai nak rodok aku.."..dia jawab "tak da la sampai nak rodok betul2..aku tgh marah masa tu..."..aku cakap aku tak takut..kalau aku takut aku tak dtg jumpa ko..dia diam ja...bila cara kekerasan dia tak dapat MAKAN sekarang dia cuba dengan cara kata2 pulak...dia cuba nak laga aku dgn kawan aku yang lagi sorang ni...dgn harapan aku berpihak kpd dia...tak dapat...tu semua buang masa ja pcaya cakap org yang mcm ni...sampai la sekarang tak settle2...dah 5-6 hari dah dia tak call aku..last aku ckap pandai2 la ko nak settle..aku dah malas nak layan..hahahaha...kalau aku ikutkn hati nak ja aku pijak dia ni cukup2...bila pikir panjang aku tak jd teruskn niat SUCI aku tu..khkhkhkhk...nanti bertambah susah...panjang cerita lagi...aku ambik jln mudah tak payah dok melayan kerenah org yg ada krisis identity mcm ni...tak ubah mcm gollum dlm cerita lord of the ring...
                                                              GOLLUM
bagi aku kita tak payah la nak kan sesuatu sampai sanggup gadaikn maruh sendiri atau maruah orang lain...jangan nak paksa orang untuk sukakn kita...tu semua tak kemana pun...sampai sanggup buat cerita yang bukan2..itu semua hanya bersifat sementara...jadi..?..pikirlah yang terbaik untuk diri kita...jangan paksa orang tuk terima segala kesalahan yang telah kita buat...minta lah keampunan dari yang SATU..semoga tenang hati nurani...

2 comments:

  1. sedangkan gajah berkaki empat boleh jatuh terlipat.... manusia bermain pat pat siku lipat..


    hahahahaha

    ReplyDelete