iklan

Wednesday, March 9, 2011

kenapa.sebab apa..anda tak suka ana rafali..?

aku ni bukan la orang industri..bukan jugak penulis lirik..apatah lagi nak kompos lagu..nak jd artis pun xboleh..muka xhensem macam faisal tahir hahahahahhaa...tapi tak semestinya aku buta MUZIK...walaupun xbanyak tapi aku tetap tahu sedikit sebanyak tentang muzik..dekat 5 tahun jugak aku keja kat tempat yang bersangkut paut dengan muzik....
aku cuma hairan sejak dari pada AJL hari tu..tak habis2 dok hentam si ana rafali ni...sampai ada yang buat fans club yang tak suka ana rafali...punya dahsyat..apa nak jadi geng2 ni aku pun tak tau la..nak kata depa ni hebat dalam industri...aku tak tau background depa..tapi apa yang depa dok ulas kat wall memang nampak mengarut..mcm orang penan nak buat ROBOT..punya kecuh...sebab?..ana rafali menang AJL..isu ni aku ingat dah habis rupanya salah sangkaan aku tu..depa ni FANS CLUB tegar..
mungkin juga dari golongan depa ni sama level dengan SITI HAJAR atau SYAFINAS SELAMAT..komen bukan main lagi...
kebodohan yang nyata aku tengok depa ni..asyik dok pertikai macamana ana rafali boleh menang juara lagu..suara tak sedap..muka tak lawa..berlagak..persembahan tak bagus...macam2 la depa dok komen...
yang buat aku nampak golongan ni makin sengal tu dok cakap nyayi tak bagus pun boleh menang...

kalau kita nak komen pun biar la ada basic sikit tentang muzik ni..jangan dok sedap mulut ja cakap kat orang macam2..aku ni bukan nak bela si ana rafali tu..aku tak kenal dia pun...dan aku bukan perminat dia..tapi aku benci dengan golongan yang tak tau apa2 pasal muzik nak komen lebih2...setakat menyayi kat karaoke jamban tu tak payah la nak komen lebih2...dah terang lagu TERBAIK...bukan pasal VOKAL TERBAIK..yang dok cakap suara tak sedap boleh menang juara lagu tu kenapa..dia ada ketegori masing2...LAGU TERBAIK..VOKAL TERBAIK..PERSEMBAHAN TERBAIK...xkan yang tu pun xboleh nak bezakan..apa punya turrrr da....lagu terbaik tu adalah...LIRIK & MELODI...itu yang para juri tengok dan nilai..ada paham ka...yang dok kata menyanyi tak bagus boleh menang kenapa...jangan dok petikai para juri la..orang yang dok pertikai pemenang AJL..secara xsedar  meraka ni sedang mempertikai keputusan para juri...jadi...kalau anda rasa anda seorang yang hebat...buat la lagu dengan lirik yang mantop2..moga2 anda akan menjadi popular dalam industri...bukan popular kat blog2 atau yang seteru denganya....tak dapat apa pun...komen bodoh2 ni buat orang gelak ja...POPULAR KERANA KEBODOHAN DIRI...khkhkhkhkhkhkh....M.NASIR salah seorang juri pada malam tu....ADAKAH ANDA SEHEBAT M.NASIR...?

mari patahkan papan markah lama...
mari padamkan buku tiga lama...
biar luka sembuh sendiri..
biar lupa dimakan hari..

2 comments:

  1. amboiii.. sikit punya marah!.. ayahanda marah kaaa? hahahaha

    ReplyDelete
  2. ayahda xboleh marah..nanti kena jual...
    "sedangkn abg2nya kita boleh jual..inikan pula budak mentah seperti abdul wahub.."...kekekkee

    ReplyDelete