iklan

Saturday, January 14, 2012

awas anjing itam ekor kontot...

aku nak cerita pasal pengalaman di kejar anjing...aku rasa ramai yang pernah alami situasi mencemaskan macam ni...kat kawasan tempat tinggal aku memang banyak sangat...terlalu banyak...ada yang kaki pendek..gemok..bengis...muka lawak..manja...dan kaki gempaq...yang selalu cari pasal dengan aku ni haaa...ANJING ITAM EKOR KONTOT...asal nampak aku dia kejar...pada hal aku naik kereta tu...apa yang buat dia sakit hati dengan aku sangat aku pun tak tau lah....nak kata aku kacau awek dia...tak kan kot...nak kata aku curi makanan dia...jauah sekali la...nak kata aku kacau anak dia..aku tak pernah nampak pulak anak anjing kat tempat dia lepak...nak kata aku hencem dari dia..haaaa yang ni betoi kot...khkhkhk...tak pun dia marah sebab kereta aku pun kaler itam...mungkin dia cemburu....khkhkhkhk...

                                                     lebih kurang macam ni la anjing tu....

kadang-kadang tu aku sampai tergelak tengok gelagat dia...bukan terkucil arrrr..tapi tergelak....hahhhahah...sambil baring tu..bila aku dah dekat terus bangun kejar aku...nak kata ada sawan b***...dia anjing...nak kata gila b*** pun tak jugak...bior lantak kata orang perak...
kebanyakan anjing kat area tempat aku ni boleh dikatakan dah serasi dengan bau badan aku..pendek kata..dah kenal aku...setahun lebih aku dok berjalan kaki dari bas stop ke tempat kerja...ada tu dari kecil sampai dah jadi anak teruna anak2 anjing tu...tapi kat sini aku nak kongsi petua apa yang patut la...JANGAN LARI...tu ja yang aku boleh KABOR...tak guna nak lari...anjing punya pecut lagi laju dari kita...kecuali panjat pokok...sebab aku tak pernah tengok anjing panjat pokok...heheheheh...lari sampai tercabut tumit kaki pun tak guna cik jah oiii....lari sampai ketiak bau hapak pun tak guna jugak..dah tentu dapat punya kat geng k9 ni....


tapi betul kata orang tua2 ..binatang boleh faham manusia...cuma manusia ja yang selalu buat2 tak faham dengan sesama manusia..OTAK MACAM BUAH MANGGIS...ada kala kita cekak bagi pecah..dapat yang isi putih dan manis..ada kala kita cekak..tanggan penuh dengan getah isi dalam busuk...
bila dah aku hilang sabar dengan kerenah anjing itam ekor kontot ni..apalagi aku beli lastik...memang aku nak sembat bontot dia dengan peluru batu.....tapi dia macam tau2 aku nak sembat dia...3-4 hari aku tak nampak...bila dah jumpa..dia buat tak kesah dengan aku....tak ka pelik tu...aiiii...lu macam tau2 ja gua nak sembat lu....sampai sekarang dia tak kejar aku....part ni yang aku paling suka...
sebenarnya aku memang suka anjing dari kucing...cuma aku tak boleh la nak belai ja...tak kn hari2 nak kena samak letih cik kiah oiiii....hahhahah....

No comments:

Post a Comment