iklan

Sunday, January 15, 2012

keramat.?.jahanam rm14 aku...

malam minggu aku yang sia-sia..aku rasa memang majal..buang masa buang duit...ni semua gara-gara KERAMAT punya pasal...syabas aku ucapkan.!!!.aku tertipu dengan dakyah preview yang bagussss.....


rupa-rupanya aku sudah kena kencing tampa sedar...hancing memang hancing....jalan cerita entah apa-apa..senang cerita mengarut sangat...satu babak pun aku tak rasa seram...sepanjang cerita aku asyik dok gelak ja tengok cerita ni..aku sendiri dah confuse cerita lawak or cerita seram filem keramat ni...lebih baik layan ultraman 9 saudara lagi bagus..hati tak sakit...

                                                                fire di fire...zuuuuzuzzzz
cuba bayangkan...selalunya budak2 perempuan ni kalau tengok cerita seram bukan main lagi diorang menjerit...malam tu kat dalam panggung satu jeritan pun aku tak dengar...ada 2 orang budak perempuan kat belakang aku siap boleh gelak2 lagi...bukan setakat gelak ja siap kutuk lagi kot atas....dalam pangung tu aku rasa 70% adalah kaum hawa yang selalu lemah semangat...tapi satu jeritan auuuuuu pun aku dengar...apatah lagi nak dengar weeeeiiitttt...khkhkhkh...kisah tongkat yang kononnya  keramat....bagi fahaman aku istilah keramat ni bukanlah sesuatu yang seram atau tempat2 yang selalu orang cakap KERAS ada penungu...keramat ikut istilah kamus dewan bahasa salah satunya adalah...KEMULIAN (iaitu anugerah allah kepada hambanya yang dikasihi)..nama pada salah satu watak kat dalam cerita ni adalah HABIB...aku taktau sama ada penulis skrip cerita ni membuat rujukan dari insan yang bernama HABIB NOH...seorang yang warak...kuat amal ibadatnya...juga dikenali sebagai tabib yang hebat..makam habib noh yang terletak di singapura juga selalu dikunjungi oleh orang ramai...tapi habib dalam cerita ni boleh pulak berDATING kat air terjun...ramai pulak orang kampung yang mati terkena sumpahan dari si habib ni kononya lah...aku tak pikir seorang yang warak akan berbuat demikian...apatah lagi nak membunuh sesama insan...yang mewarisi tongkat dari habib pulak siap pernah dok amal mentera dalam bahasa jawa ka hapa aku pun tak tau..nak kata siam tak siam..entah lah aku dah malas nak komen lebih2 tentang cerita ni...


"APA BILA KERAMAT DIBUKA..NYAWA SEBAGAI GALANG GANTI.."..apa benda entah la..pergi tengok sendiri dan nilai lah sendiri...apa yang aku tulis kat blog ni hanya pandangan dari aku saja...kalau nak tanya berapa bintang...aku bagi 1 bintang saja..tu pun pasal sound effect dengan preview dia..boleh tahan...khkhkhkhkhkhk...

4 comments:

  1. la... saudara.. buat ape pi tengok.. kalau nak.. bleh tengok di Astro first sket hari lagi.. hahaha... ekau tokono la..

    ReplyDelete
  2. lau mcm ni pnya crita..kat astro pn tk mau tgk saudara...

    ReplyDelete
  3. crita mcmni wat malu sy ja lau ajak awk p tgk..hahahaha

    ReplyDelete