iklan

Friday, March 11, 2011

aku dan gitar signature metallica

aku nak berkongsi cerita dengan anda semua tentang gitar yang pernah aku dapat dari metallica contest 2003
album st.anger(mtv icon)...
contest ni universal muzik malaysia yang buat...masa tu offis dia kat damansara..mungkin ramai yang tak mengenali brand gitar ni...gitar ni pun IRONWOOD yang taja...aku pun tak tau la ada lagi ke tak kedai ni...sebelum ni dia buka di ss15 subang jaya...
                                    nashville model st 830 single coil
aku salah seorang daripada perminat band dari barat ni...dari zaman aku sekolah sampailah sekarang...speed metal menjadi muzik kegemaran aku selain jazz dan classical...sebab aku suka melodi dari ketiga tiga jenis muzik ni...cording dia byk kalau nak dibandingkan dgn jenis2 muzik lain...agak mencabar jugak bagi golongan yg baru berlajar..semua ini untuk kepuasan diri..bukan nak menunjuk kehebatan bermain muzik...
bila dah terlalu minat aku penah kompol duit utk beli gitar model ESP...sebab sound dia "BERAT"...
 aku pernah iklan gitar ni kat mudah.my..sebab nak beli model f250 tp xjd nak jual..sayang...banyak kenangan dgn gitar ni..lgi pun ni gitar pertama aku....
                                                     model ltd f250
sebab metallica pakai model ni...tapi sekarang james hetfield & kirk hammett ada juga mengunakan jenama lain seperti gibson...
                                                     james hetfild
                                                    kirk hammet
          nashville guitar ataupun dipanggil nash guitar bentuk ada persamaan dgn fender st
semasa amoi dari univesal muzik telipon aku macam tak percaya bila dia cakap aku pemenag utk miggu ke 2...
univesal muzik buat contest ni selama 5 minggu...dan setiap minggu utk seorang pemenag..sebelum dia buat cabutan utk 2 tiket consert kat liverpol..metallica tour aku tak tau dari 5 orang tu(termasuk aku) siapa yang dpt....merasa la jugak gambar aku masuk akhbar metro dgn malay mail..hehehhehe...rezeki seorang peminat...glamor la sekejab..sampai kantoi dgn bos aku...dia ckap "oooo...keluar ambik gitar xckap...tinggal keja..."aku senyum ja kat dia...xlama pada tu bos aku pulak masuk ahkbar metro..bergambar kat pentas dgn siful apek sempena minggu usahawan..dia ckap.."u tgok gambar i pun masuk paper jugak..u ingat u ja glamor..i pun glamor jgk tau"...(bos aku ni pompuan)...aku gelak kat dia..makan sedap jgk aku hari tu..bos aku belanja...
gitar ni sampai skrg aku simpan buat kenangan...signature tu..bukan semua orang boleh dpt...tima kasih UNIVERSAL MUZIK & IRONWOOD....
slogan aku masa tu ialah.."FRANTIC..TICK..TICK..TOCK..METALLICA RULESSSSS..."..simple tp padat...khkhkkhkh...oooooo aiiii...

No comments:

Post a Comment